Leeftijd Banner

06 september 2006

we zijn weer thuis!

Jaja, ons kleintje heeft zich aan de afspraak gehouden! Ze zou zich voor de afspraak van dinsdag aandienen, en dat is gelukt. Hier mijn bevallingsverhaal, voor de geïnteresseerden:
In de nacht van maandag op dinsdag begonnen om 1.00 uur de weeën. Om 6 uur kwamen ze om de 5 minuten, dus om 7 uur belde Johan de verloskundige. Die kwam om half 8 en constateerde al 4 cm ontsluiting. Ze brak mijn vliezen en ineens voelde ze al 5-6 cm ontsluiting. Ze belde de kraamverzorging en is niet meer weggegaan.
De weeën waren prima op te vangen, dat viel me echt 100% mee. Rond 10 uur kreeg ik de eerste persweeën, en ook die vielen me best mee. Mijn lichaam nam de regie over, dat was prettig. Maar ons kleintje bleef erg hoog liggen (was nog niet ingedaald) dus het persen schoot niet op.
Eigenlijk hadden we van te voren gezegd dat we het persen tot 11.15 uur door zouden proberen, maar om 10.45 uur zag de verloskundige (gelukkig) dat het echt niet opschoot. Toen zijn we richting ziekenhuis gegaan (met persweeën om de minuut, geweldig, gelukkig is het maar 5 minuten rijden). Daar werd ik de verloskamer ingereden en werd het spectakel in werking gezet. Ik was blij dat ik geholpen werd, de gynaecoloog kwam helpen met een vacuümpomp. Binnen 2 weeën en met een flinke knip was daar onze dochter: Leonie! Een flinke dame, zoals jullie misschien gelezen hebben: 53 cm en 4360 gram. Maar de bevalling op zich viel me echt super mee, was goed te doen!
Ik was er echter nog niet vanaf... Ik bleef heel veel bloed en vocht verliezen, het sijpelde tussen het bed door. Ik moest dus aan het infuus, maar daar konden ze geen goede ader voor vinden. De derde persoon lukte het gelukkig, terwijl een verloskundige de knip aan het hechten was. Ik moest dus sowieso 24 uur blijven om het HB te controleren. Het gewicht van onze dochter leidde er toe dat haar bloedsuikers ook 24 uur gecontroleerd moesten worden. We hebben dus lekker een nachtje in het ziekenhuis geslapen! Ik sliep zó vast, dat ik niet eens wakker werd toen Leonie wilde drinken. Pas toen de verpleegster haar bij me legde werd ik wakker...
De bloedsuikers van Leonie waren bij elke prik prima in orde. Ze was in het begin erg misselijk, door ingeslikt vruchtwater. Mijn HB bleek vanmorgen erg laag, 4.6. Maar aangezien ik me verder prima voelde, niet misselijk of draaierig, mocht ik proberen te douchen. Dat ging prima, dus mochten we om 12.30 uur naar huis!! Eenmaal thuis werd ik wel erg draaierig, ik redde het nog net de trap op tot aan bed. Dus daar blijf ik de komende dagen lekker in liggen, lang leve de laptop!!!
We genieten erg van onze dochter, zijn wel allebei erg moe door de gemiste nacht. Vanmiddag is de kraamverzorgster al even geweest, en is Leonie lekker in bad geweest. Meer foto's en nieuws volgen later!!!

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Gelukkig, is het gebeuren op zich mee gevallen. Dat lijkt mij echt vreselijk.
Toen ik over de knip las, bekroop mij ook wel even het gevoel van 'au'.

Doe de komende tijd rustig aan en geniet van je gezinnetje.

Groetjes (juf) Kim

Anoniem zei

heyyyy,
van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie leonie!!!
gossie, ik ben best jaloers als ik lees dat je bevalling je mee viel.....
je zit nu zeker net als ik aan de staalpillen?
en heb je veel pijn aan de knip? ik heb er nog steeds pijn aan en ben toch al 15 dagen geleden bevallen.
meid doe het rustig aan, deze eerste dagen zijn best heftig.(zeker als de tranen komen). maar ondanks de heftigheid, zijn het wel hele bijzondere dagen.
veel liefs adri

Anoniem zei

Wat fijn dat de bevalling je is meegevallen. Toch lijkt het me absoluut niet fijn als je thuis bezig bent en dan halsoverkop naar het ziekenhuis moet, met persweeën. Knap gedaan hoor!

Gniet nu maar lekker thuis van jullie mooie meid!

Anoniem zei

Fijn om te lezen dat het je allemaal is meegevallen!!
Hoop dat je Hb snel weer op pijl is. Heeft bij mij ongeveer een weekje geduurd met behulp van staaltabs om me weer wat lekkerder te voelen. Lukt het een beetje met de voeding?! Ik zou zeggen geniet van je meisie saampjes met Johan. Zal best ff wennen zijn maar over een week of 2 ist allemaal routine en weet je niet beter! Groetjes Hannah.

Anoniem zei

Van hárte met jullie mooie dochter! Heb nét je verhaal lezen en moet gelijk weer aan m'n eigen bevalling denken (bijna 3 weken geleden). Ik moest ook met persweeën om de minuut in de auto naar 't ziekenhuis omdat 't niet opschoot en mijn zoontje is ook met de vacuümpomp gehaald. Wat 'n feest hé! ;-)

Erg prettig trouwens dat de bevalling jou zo is méégevallen. Kan ik niet zeggen. Vond 't zélf behóórlijk heftig (ach, ik ben nix gewend, hihi!). Maarja, toen ie 'r éénmaal wás, was ik zélf ook weer vrij snel de oude. Geen overmatig bloedverlies, geen draaierigheid, enz enz.

Nah, ik wens jullie ontzéttend veel geluk en plezier met jullie mooie meisje! 1 dag vóór Timme trouwens, de zoon van Coen en Marijn!

Anoniem zei

Van harte met jullie knappe dochter.......... geniet ervan en idd een flinke tante. Neem je rust en ik ben ook blij dat wij een laptop hebben aangeschaft al geeft hij nu wat problemen en is ie in de maak.

Proficiat en rust goed uit en geniet!!

Dikke knuffel Tamara

Anoniem zei

Hey Bianca,
ik vind het zo leuk dat je bent bevallen van een mooie dochter! Het was toch erg fijn om een lotgenootje te hebben in de periode van de laatste loodjes!
Een dagje later mocht ik zelf het wonder beleven, wauw, heel bijzonder allemaal.
Nu lig ik ook lekker in bed met mijn laptopje verplicht rust te houden en veel naar mijn mannetje te kijken. Pfff, kan het allemaal nog niet echt bevatten hoor!
Ben benieuwd naar je foto's!
Liefs,
Marijn

Anoniem zei

Bianca en Johan: Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter! Ik geef jullie via opa Henk een dikke knuffel. Emmie van Akkoord

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd! Geniet er maar lekker van. Wat een wondertje is het toch altijd weer...

Anoniem zei

Nou, toch fijn dat Leonie zich zo keurig aan jullie afspraak heeft gehouden hè ;-)
En natuurlijk ook hartstikke prettig dat de bevalling je meeviel. Knap hoor!
Ze is echt een plaatje! Jullie zullen vast nog een heleboel foto's van haar gaan maken!

Anoniem zei

hey kersvers ouders, hier een berichtje uit emmen van de h'tjes. van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter.bianca, je moeder had gelijk,ze lijkt sprekend op je!!!Fijn dat het allemaal zo is meegevallen,maar loop niet te snel uit bed,laat je verwennen nu het nog kan en vooral geniet ervan. liefs H,H,h,h