Leeftijd Banner

07 augustus 2008

principes?

Hoe is het ooit zo ver gekomen... vragen wij ons af. 'Vroeger' moesten we altijd een beetje glimlachen als we zagen hoe ver sommige mensen mee gingen in de commercie waaraan kinderen blootgesteld worden. Krijsende kinderen in de winkel die 'Venz met funnies' in plaats van hagelslag eigen merk willen hebben, een peuter met roodaangelopen hoofd met in z'n handen een zak Batman snoepjes die hij niet los wil laten. Je weet wel wat ik bedoel, toch?

...

Vanavond, tijdens het avondeten, sloeg het in als een bom: het is hier net zo erg! Waar zijn onze principes gebleven? Hadden we niet altijd tegen elkaar gezegd dat wij daar NOOIT aan mee zouden doen?
Ik zal even schetsen hoe onze diner-tafel eruit zag... Op het bord lag Bibaboerderij macaroni. Na de maaltijd maakten we Leonie haar toet schoon met Bibaboerderij snoetenpoetsers (maar hiervoor heb ik een excuus, de C1000 had hun eigen merk vervangen door deze verpakking!). Als toetje aten we Bibaboerderij bananenvla. Leonie kreeg nog iets te drinken mbv haar Bibaboerderij pakjeshouder (die we gratis kregen bij 2 sets pakjes appelsap, van Bibaboerderij...). Die middag hadden we nog staan swingen op de Zizazing cd van de Bibaboerderij. En wist je dat je de afleveringen nu alleen nog maar op internet kunt kijken? Er zijn niet eens dvd's te bestellen! *zucht*

Voor iedereen die niet weet waar ik het over heb: kijk hier. En voor iedereen die dit leest en die nog geen kinderen heeft: zeg nu niet dat JIJ niet aan dit soort fratsen mee doet. Geloof me, je trapt er in...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Bianca, heb even Leonie haar weblog bijgelezen! Leuke verhalen hoor van jullie ondernemende dreumes/peuter! T is wel een geweldige leeftijd he, ze kunnen zoveel al duidelijk maken! Genieten is dat.
Dus Leonie slaapt al niet meer 's middags.. dat lijkt me voor jou ook wel even wennen! Marjolijn is nog steeds een slaapkopje, van 19-8/9 uur en tussen de middag ruim 2.5 uur. Heerlijk hoor, juist omdat ik zoveel last heb van extreme moeheid.
Je haar ziet er erg leuk uit zo!
Veel plezier met werken komende week!
Groetjes Anne-Marie

Anoniem zei

Ach, Bianca, waarschijnlijk wordt ze net als jij. Toen jij voor het eerst kleedgeld kreeg ging je ook naar de Zeeman omdat je wist dat je niet voor merken wilde betalen. Toen jij groter werd trapten wij er ook al in hoor.

Hoor mij, hier spreekt een opa.